barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van maud mol - WaarBenJij.nu barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van maud mol - WaarBenJij.nu

barcelona

Door: Maud Mol

Blijf op de hoogte en volg maud

05 September 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal, Hier zit ik dan weer alweer bijna een maand in Barcelona. Wat heb ik hier weer veel gedaan. De laatste week Spaans was nog best pittig. Het is en het blijft een moeilijke taal om te leren, maar ik heb er zeker wat van opgestoken. Vorige week vrijdag ben ik samen met een huisgenoot sushi wisten eten bij het oude stierenvechtersarena. Vanaf daar heb je super mooi uitzicht over Barcelona. Na dat we lekker sushi hebben gegeten zijn we naar de fonteinen geweest. Deze zijn tegenover de stierenvechtersarena. Zaterdag hebben we even heerlijk genoten van het lekker weer hier in Barcelona en dat natuurlijk op het strand. Tussendoor natuurlijk even onze buikjes rond gegeten met een lekkere tosti. Zondag heb ik even lekker een rustig dagje gehouden. Maandag was ik hier ook nog lekker vrij van stage. Dit komt omdat alle scholen en kinderdagverblijven pas weer op 1 september beginnen. Toen was het zover. Mijn eerste echte stage dag. Toch wel een beetje spannend in een andere stad, andere taal en andere gewoontes. Het viel gelukkig reuze mee. Ik werd heel vriendelijk ontvangen door mijn stage begeleider Jenny. We hadden deze dag maar 2 baby's die allemaal kwamen wennen. Dit was nog maar een kort dagje dus. In totaal zijn er nog maar 4 baby's op het kinderdagverblijf. Tegen 2 kindjes moet ik Engels praten en tegen 2 kindjes kan ik gewoon Nederlands praten. Van de week zijn we bezig geweest met een familie muur. Dit hebben we gedaan om dat alles nog een beetje kaal en saai is, omdat ze pas net open zijn. Ik ga iedere week samen met mijn stagebegeleider verschillende activiteiten doen samen met de baby's. Mijn stagebegeleider zei dat er de komende weken weer veel nieuwe kinderen bij komen. Dat is dus echt super leuk natuurlijk. Gisteren zijn er een aantal van Barcelona Students bij ons komen drinken. Dat was super gezellig. Tot snel!!!

  • 06 September 2015 - 10:15

    Nina Langenberg:

    Maud

    Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat ik een mail krijg dat je wat op "waar ben jij .nu"hebt gezet. dan hoef ik niet elke dag te kijken.
    Geniet van je stage en tot het volgende verhaal. En geniet natuurlijk ook van Spanje.

  • 06 September 2015 - 14:16

    Anneke Van Wesemael:

    Hoi Maud,
    Je bent 't echte werk (stage) nu echt begonnen. Je eerste Spaa taalkennis zullen dus wel al van pas gekomen zijn. Hoewel, je schrijft dat je tegen 2 kindjes engels kunt spreken en tegen 2 kindjes gewoon nederlands. In ieder geval fijn dat je eerste ervaringen zo positief zijn.
    Sommige bezienswaardigheden die je van Barcelona beschrijft, herken ik. Zo bijvoorbeeld het mooie uitzicht vanaf de bovenste verdieping van de oude stierenvechtersarena. Je zult ongetwijfeld de Sagrada Familia ook wel al bezocht hebben.
    Maud, geniet van je stage en je verblijf daar.
    Tot de volgende keer,
    Anneke

  • 06 September 2015 - 21:44

    Kitty:

    Hoi lieverd,

    Leuk om zo ook je verhalen te horen.
    Ik ga het van het weekend allemaal live zien , als ik op jou verjaardag kom in Barca.
    Wordt vast gezellig met zo n gids, supermakkelijk.
    Ik hou van je

  • 07 September 2015 - 08:58

    Hans Crul:

    Hoi Maud, klinkt allemaal prima; je bent goed begonnen!! Je droom is aan het uitkomen; hopelijk ga je nog een hele leerzame en prettige tijd tegemoet. we zijn benieuwd naar je verhalen. Succes; geniet ervan!!

  • 19 September 2015 - 10:07

    Eduina Cornett :

    Hallo Maud,

    Zoals ik lees, heb je alles helemaal onder controle.
    Geniet ervan!!

    Mvg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maud

Actief sinds 04 Juli 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3069

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 22 November 2015

bacelona

Landen bezocht: